Dersin Adı | Çevre Kimyası |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MLBT 221 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çevre kimyasındaki kavramlar hakkında bilgi verme ve küresel çevre sorunları hakkında öğrencileri bilinçlendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders atmosferin bileşenleri, atmosferde kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler, stratosferde ozon, küresel ısınma, sera etkisi, hava kalitesinin tayini, su ve su kirliliği, su kalitesi tayini, toprak ve toprak kirliliği, radyoaktif maddeler ve tepkimeleri, katı atıklar konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Genel Bilgilendirme | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 1 |
2 | Atmosfer, Atmosfer Kirlenmesi ve Ozon Tabakası | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 1 |
3 | Azot Oksitler ve Hidrokarbonlar | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 2,3 |
4 | Karbonmonoksit ve Kükürt Oksitler | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 4,5 |
5 | Partiküller ve Hava Kalitesinin Tayini | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 6,7 |
6 | Sıcaklık İnversiyonu ve Sera Olayı | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 8 |
7 | Su, Su Tayini ve Kirlenmesi | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 9 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Su Kalitesinin Tayini | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 10 |
10 | Su Standartları ve Kanunları | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 11 |
11 | Deterjanlar ve Su Kirlenmesi | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 13 |
12 | Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri | General Chemistry, Hill, Petrucci, McCreary, Perry, 2002, New Jersey, ISBN: 0-13-140283-8 Bölüm 19 |
13 | Toksik Metaller | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 15 |
14 | Petrol ve Çevre Kirlenmesi | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 15 |
15 | Katı atıklarla mücadele | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Bölüm 18 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, AnkaÇevre Sorunları, Turgut Gündüz, 1994, Bilge Yayıncılık, Ankara |
Önerilen Okumalar/Materyaller | General Chemistry, Hill, Petrucci, McCreary, Perry, 2002, New Jersey, ISBN: 0-13-140283-8 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 99 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. | X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. | X | ||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. | |||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest